måndag, maj 16

EM - Silver och Brons

Äntligen hemma, måste verkligen ha laddat ur batterierna fullständigt när jag kunde sova hela hemresan mellan 00.30 till 12.00, bortsett från vissa undantag då man måste vara vaken, för att gå ut och in ur planet tillexempel, sedan sov jag när jag kom hem och därefter hela natten, så nu känner jag mig väldigt utvilad.

Jag har, för er som inte riktigt hängt med varit i Turkiet och tävlat på Europa mästerskapen i armbrytning, och kom hem med en silver medalj från högertävlingen och en brons medalj från vänstern, och känner mig hemskt glad för att allt går åt rätt håll, framförallt har min mentala inställning blivit grymt mycke bättre, jag känner ingen spärr som hindrar mig från att starta och jag kunde koncentrera mig på mig själv och inte på motståndarna som jag annars har gjort.
 Vi inledde med vänstern på fredagen den13de och jag gjorde en riktigt bra match mot regerande världmästarinnan i både höger och vänster arm Lucia Debnarova i kvalet där jag kände att jag hade övertaget men efter att vi tilldelats varsin foul och Lucia hade även tilldelats en varning fick jag tillslut en foul till och förlorade matchen. Efter att även Lucia foulat ut sig mot ryskan Ekaterina Larina fick vi mötas igen för att göra upp om finalplatsen, även denna gången började jag starkt, men blev utdömd 2 foul till. Visst är det skit trist att foula ut sig, men jag var hemskt glad över min bronsmedalj ändå, då jag kunde känna att förlusten i vänstern inte va riktigt övertalande, jag va glad för att jag gjort bra starter hela kvalet igenom, jag är glad för att jag är på rätt väg.
Högern blev ett orosmoment när jag har en tendens att göra sämre ifrån mig dag 2, men jag hade ju brutit andra trender dagen innan så än fanns de lite hopp.  Kvalen började bra, jag fortsatte vara startsnabb och ordentligt taggad, de blev tillslut en match mellan mig och Lucia igen om en finalplats, denna gången hettar jag till ordentligt, jag tycker att jag vinner regelrätt gång på gång men Lucia tilldelas fouls och varningar om vart annat och det blir omstarter, remmar och dommarnsgrepp. Sista starten går och det blir lite kamp mitt på bordet men jag drar ner henne. Nu var de bara finalen som väntade och ryskan- järngreppet- Ekaterina Larina, hon har händer som pizzatallrikar och ett grepp som ett skruvstäd, man känner sig totalt maktlös när man geppar upp mot henne, de är verkligen hon som bestämmer känns de som. Jag förlorade ganska enkelt finalmatchen men jag har defenitivt inte gett upp om att vinna även över henne inom en snar framtid, jag ska bara lägga in några "Ekaterina" specifika övningar som är special designade just för att kunna vinna över henne, Lucia har vunnit över henne ett par gånger, men i djup hook, och jag behärskar inte den tekniken så bra, jag måste komma på nåt annat.



Lucia vs Fia i en hård match


1.a Ekaterina Larina RUS, 2.a Lucia Debnarova SLO, 3.a Fia Reisek SWE

Höger finalen mot Ekaterina


1.a Ekaterina 2.a Fia 3.a Lucia
 

2 kommentarer:

  1. Grattis Fia. Där ser du hur bra det blir när du inser att du är en norrlänsk grissly. :o) Jag är så glad för din skull. Kram Nina

    SvaraRadera