tisdag, maj 10

Snart EM!!

Nu börjar påsen dra ihop sig, imorgon på förmiddan bär det av mot Antalya i Turkiet och EM i armbrytning. Den största delen av landslaget är redan på plats, eftersom juniorerna och masters väger in idag och börjar tävla på onsdag.
 De senaste veckorna har bara handlat om hård träning jag fick en grym vecka med armbrytargymnasiets elever med blandad träning, både "ryssgym" och armbrytning, för att få den sista kraften och självförtroende som behövs för att göra en bra tävling, sen när man ändå är hemma så passar ju även familjen (pappa) på att få en massa jobb gjort genom att säga "De HÄR är en bra träning för dig" dvs. barka timmer och riva båthus. Förra veckan fick det dock bli lite lättare träning och en hel del löpning, jag sprang förresten min första mil mellan Ensamheten och Storuman veckan före, de hjälpte verkligen också till att stärka självförtroendet.
Vikten är under kontroll, men en sista kraftansträngning innan invägningen på Torsdag behövs nog.
Nu ska jag ut på en solig promenad.

Båthuset som skulle rivas och som ska monteras upp på Ensamhetens "festplats" . På bilden Niklas Hermansson som börjat plocka bort takpappen som låg under takplåten.

Nu har vi börjat plocka bort stockar som sedan lastas på traktorvagn. Jag och pappa njuter av att se andra arbeta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar