måndag, mars 28

Inför SM 2011

Nu är de bara 5 dagar kvar innan kvalen börjar i vänster arm, och bara 4 dagar kvar innan vikten ska vara perfekt, helst 59.99 kg utan ansträngning på plats. Psyket ska vara i totalt focus, man måste lita på att man har tränat helt enligt konstens alla regler, och att man ansträngt sig minst dubbelt så mycke som sina motståndare i alla övningar. Man måste känna att man har "råd" att vila ett par dagar innan tävlingen, lita på att musklerna återhämtar sig och blir starkare. Inte tvivla.
 Jag ska tävla i -60kg både höger och vänster. Som det ser ut på den preliminära anmälningslistan är vi 11 damer som ska tävla om SM-titeln 2011. De är en stor klass för att vara SM, och de betyde att många tallangfulla juniorer nu tagit steget upp till senior. Ska bli riktigt kul, detta är andra året som vi måste dela upp tävlingen på två dagar för att hinna med alla klasser, de blir fler och fler tävlande och SM blir mer och mer prestigeladdat. Man måste vara ordentligt förberedd för att vara säker på en plats i landslaget.
Jag känner att i grunden är jag förberedd, men de senaste dagarna har varit ett bakslag i min mentala förberedelse, jag åkte på en rejäl förkylning i början av förra veckan som fortfarande sitter i. Förra veckan skulle annars vara nertrappningsveckan med focus på reaktion, explosivitet och framförallt en ordentlig justering av vikten med hjälp av diverse löpning. Jag har istället till min stora besvikelse måstat vila. De betyder att dessa sista dagar kommer bli tuffa eftersom jag ligger på lite övervikt, mindre portioner mat och promenader blir resultatet. Önska mig lycka till, så ska jag tala om hur SM slutade.

Jag har verkligen finkammat alla sidor efter bilder på mig från SM i storuman 2010 men utan resultat. Jag får lägga upp bilder från årets tävling istället.

1 kommentar: