lördag, mars 19

Träning med armbrytargymnasiet

Denna veckan har jag varit hemma i Ensamheten, dels för att de va ett tag sedan sist, och för att ladda upp batteriena inför nästa Hollandresa.  Eftersom jag bara hade möjlighet att vara uppe mellan måndag och Fredag så jobbade majoriteten av befolkningen i Ensamheten, och eftersom de endast är pappa (Leif Andersson, tränare och coach på armbrytargymnasiet) som har ett okej-ta -med-dig-barn-på-jobbet-jobb så blev de ganska naturligt en pappa vecka, och en hel del hård träning.
Jag började veckan lugnt i Måndags med ett lätt skidpass, de va många år sedan jag stod på ett par skidor som inte är gjorda av trä, så jag var en aning vinglig i början, men tillslut fick jag till en skaplig teknik, enligt mig själv. De är dock tveksamt om min bror (Joel Reisek, en nörd på RIKTIG skid teknik) skulle hålla med om de.
På Måndag kväll var de armbrytarträning, de va mycke folk på träningen, alla vill vara ordentligt förberedda till årets SM som närmar sig med stormsteg. Alla körde stenhårt!
På Tisdagsmorgonen var de dax för ryssträning, med viktbälte. Helt otroligt hur mycke vissa har utvecklats sedan jag va med sist. Efter ett par övningar började jag känna av "tand"värken i armarna, men eftersom ingen annan verkade beröras av denna hemska smärta va de bara att bita ihop och köra på. (jag tror att de genomskådade mitt försök att verka oberörd, men de sa inget, de lät mig spela macho, tack för de. )
Onsdagförmiddag va jag ute i skogen med pappa (han jobbar eftermiddag på onsdagar, så de inte blir nåt missförstånd.) och högg ved, en ansträngande syssla, plumsa i snö, skotta snö, dra i gång motorsågen, (med "tand"värk i armarna är detta den mest anstränande sysslan av dem alla) kvista, gå igenom snön, falla, dra ihop ved bitarna, upprepa. Efter ett halvdagspass beslutade jag att hoppa kvällens gymträning, jag hade ont i armarna och jag skulle på dubbla pass dagen efter.
Efter lunchen på Torsdag var de återigen ryssträning med vikter, jag kände att jag va tvungen att svälja stoltheten och beslutade efter två övninger att plocka av mig vikterna för att kunna fortsätta, ett stort nederlag för Fia Reisek.
Inför kvällens armbrytarpass laddade jag upp kroppen med lite kolhydrater iform av Farmors palt, snacka om krutbränsle, de funkade faktiskt bra, kände av lite tandvärk men kunde ändå köra stenhårt. De finns väldigt många bra sparringkompisar i storuman, skit kul!
Tyvärr har jag inga bra bilder från min träningsvecka i Storuman, men är man intresserad kan man gå in på armbrytargymnasiet.se och titta på filmerna som lagts ut, så ni får en känsla av hur hårt de tränar.
På Fredag åkte jag ner till Stockholm, för att sedan åka till Holland på Lördag.
Tack igen Armbrytargymnasiet för en superkul vecka, ser framemot att se resultaten på SM!!

1 kommentar:

  1. Armbrytargymnasiet är världens skönaste :) Kör hårt i Holland nu så ses vi på SM!

    SvaraRadera