lördag, mars 12

World Challenge

I tisdags, 8 mars på internationella kvinnodagen avgjordes årets world challenge i Göteborg. 8 kvinnliga armbrytare var speciellt inbjudna för att tävla om titeln världens bästa armbryterska oavsett viktklass, i år låg vikterna mellan 85 och 63 kg. Detta var den tuffaste klassen jag någonsin deltagit i, alla 8 tävlande hade 1 eller till och med flera guld och silver medaljer från världmästerskapen i respektiva viktklass.
 Jag slutade tillslut 5.a i båda armarna, ett resultat jag är rellativt nöjd med. (övriga resultat får ni själva kolla upp på worldchallenge.se) De jag är mindre nöjd med är min ojämna brytning, vissa matcher gick över förväntan medan andra var under all kritik. Konstigt att man kan vara så ojämn under en och samma tävling. De va framför allt 2 stycken i startfältet som jag verkligen ville möta och ge en ordentlig match, en av tjejerna, svenskan Felicia  Rydstedt som jag förlorat utmaningsmatcher till svenska rankinglistan mot för drygt en månad sedan. Den andra motståndaren som jag verkligen ville ha en bra match mot var Slovakiskan Lucia Debnarova nuvarnde världsmästaren i min egen viktklass- 60kg. Jag känner att jag definitivt har kapacitet till att ge dem båda riktigt bra motstånd och till och med vinna nån match över dem. Men sorgligt nog tappade jag totalt focus i dessa matcher, tekniskt bröt jag som en kråka, kanske var de nerverna som inte höll ihop, att jag ville för mycke och inte litade på att jag skulle klara de bara genom att göra som jag gjort i de andra matcherna. Jag kände i förväg att jag inte hade den riktiga känslan för att vinna. Nu blir det träning av och jag ser framemot ett revansh möte mot dessa två, och då ska jag verkligen inte ge bort nånting.
Annars i veckan har jag varit på jobb i Holland, hälften är nu avklarad.
I morgon åker jag till Ensamheten (äntligen!) Jag ska köra hårdträning tillsammans med armbrytargymnasiet i veckan, samla energi och bara njuta av att vara hemma.
Jag mot Felicia på world challenge 8 mars
Jag mot Lucia på EM i Moskva 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar