tisdag, mars 1

Tävling och sjuk

I lördags var det den årliga tävlingen Golden Arm i Eskilstuna. Jag tävlade i -70kgs klassen, vanligtvis tävlar jag i -60kg, men eftersom jag väger kring 62-63 så brukar jag sällan deffa ner mig till under 60 om det inte gäller SM, EM eller VM. De blev en riktigt bra tävling, i nästan samtliga damklasser fanns det en Kazakstanska för att sätta skräck i startfältet. Även hade jag den beryktade Sarah Bäckman och comebacken Camilla Berg i min klass, Sammanlagt var vi 6st. Jag hade som mål med tävlingen att få mig en ordentlig genomkörare av starter innan WC tävlingen 8 Mars, att jag skulle starta alla matcher explosivt och självsäkert, jag har verkligen lagt focus på starter den sista tiden eftersom det är där min stora svaghet sitter. Jag överraskade verkligen mig själv med en otrolig energi, en lyckad start efter den andra. Nu lyckades jag inte alls att vinna, istället blev det silver i höger, vänster och även Overallklassen (en klass där man slår ihop de bästa från samtliga klasser till en enda super klass, vi blev 12 i den klassen tror jag.) Sarah Bäckman blev segraren, men jag ser verkligen fram emot ett nytt möte den 8de Mars.
Nu känner jag verkligen av ett rejält efterskalv av att tävla trotts att jag inte riktigt mådde helt hundra innan tävlingen, nu sitter jag med magsmärtor och ett ständigt illamående, jag har en tendens att alltid bli sjuk efter, före eller under en tävling, undrar om mina tävlingnerver är skörare än vad jag tror, att jag liksom tvingar in dem i nåt som de verkligen inte pallar. Vi får se vad jag drabbas av efter WC, jag lovar att berätta om alla detaljer. 

Sarah Bäckman vs Fia Reisek

Sarah vs Fia, denna situation blir till släpp som leder till remmar som sedan resulterar i förlust till Fia.


   

2 kommentarer: